9 Mayıs 2008 Cuma

Ölüm İlanı #4.

HOT CROSS (2000 - 2007)

Geçen senenin bahar aylarında hayatımın gruplarından birinin son albümünün kritiğini yapmıştım ve grubun o ana dek en iyi albümü olduğunu söyleyip yüksek bir not vermiştim. Birkaç ay sonra o grup dağıldı ve “bu kadar iyi bir albümden sonra niye ulan?” diye karalar bağladım. 2007’nin bahar aylarındaysa yeni Hot Cross albümünün yorumunu yazdım, yine bol bol övdüm, o sayının en yüksek notunu verdim. Ve birkaç ay sonra Hot Cross da dağıldı. Nasıl lanetli bir yorum gücüm var bilemiyorum ama (iki grubun da Equal Vision firmasıyla ilk albümlerini yayınlar yayınlamaz dağılmaları da ayrı konu) Hot Cross da “aramızdan zamansız ayrıldı” klişesine gayet uygun bir şekilde nokta koydu.

7 yıllık kariyerlerinde iki uzunçalar, 2 EP, 2 split yayınladılar. Son albüm dışında bütün ürünleri davulcu Greg’in şirketi Level Plane bastı. Hot Cross’un bence en önemli yönü bir çok janra yeni bir soluk getirmesiydi. Müziği neredeyse bir matematik haline getiren kasıntı mathcore gruplarına hem duygu dolu hem de teknik müziğin nasıl çalınabileceğini gösterdiler, çıkan 5 gruptan 4ünün birbirinin kopyası olmaya başladığı screamo piyasasına farklı bir yön gösterdiler ve bütün bunları yaparken kısaca “hardcore” denip geçilecek kadar köklerine bağlı bir sound yarattılar. Son albümle beraber biraz daha cilalı bir yola sapmış olsalar da kusursuz bir diskografiye sahipler bence. Dağıldıklarını ilk duyduğumda çok üzülmüştüm ama Hot Cross’un Saetia, Neil Perry, Off Minor (ve hatta Interpol haha) gibi gruplarının mühim üyelerinden oluştuğu düşünülürse bu adamlar bundan sonra da boş durmayıp yeni projelerle karşımıza çıkacaklardır. Kendilerine tanrıdan rahmet diliyor Risk Revival’ın içine doğru düzgün bir kitapçık koymak yerine dandik bir kağıt parçasıyla güzelim artworkü heba eden Equal Vision’ı kınıyorum, ayıp diye bişi var arkadaşım. // Ahmet.