9 Mayıs 2008 Cuma

Ölüm İlanı #1.

Not: Bu yazı ilk yazıldığında "2007'de dağılan gruplar dosyası" olarak düşünülmüştü ama 2007 mazi olduğu için teker teker çok sevdiğimiz ama dağılan gruplar hakkında yazdıklarımızı yavaş yavaş yükleriz buraya.

FUNERAL DINER (1998 - 2007)

Funeral Diner grubu ile ne zaman tanıştım? Isparta'daki ilk senemde tanıştım sanırım, evet, öyle oldu. Screamo denen belaya bulaşmamın nedenlerinden biridir kendileri. Ama sevilmeyecek gibi değillerdi ki. Yaptıkları müziği dinleyince "aha iste tam olarak budur!" diye geçirdim aklımdan. O güne kadarki tüm müzikal fikirlerimin ortaya konulmuş sekli gibiydi. O derece müziğin içinde hissettim kendimi. O derece samimiyet kurdum grupla.

Grubu sizlere nasıl anlatabilirim, bilmiyorum. Çok sevdiğim grupları anlatırken kelimeleri seçemiyorum. 1998 yılında kurulup 2007 yılında kepenkleri indirmiş California çıkışlı Amerikalı bir screamy, chaotic, melodic hardcore grubu. Elemanların diğer grupları ise: Nesus Six, Portraits of Past ve Takaru. Bir suru compilation ve splite katıldılar. Raein, Welcome The Plague Year ve yakinda cikacak olan Ampere spliti bunlardan sadece birkaçı. Bir suru şarkı ürettiler. Kayıtların hepsi öyle şaşaalı stüdyo kayıtları değil, bildiğimiz hücum kayıtlar da var içinde. Ki bu hücum kayıtlardaki atmosfer benim müzik yaparken yakalamayı hayal ettiğim bir atmosferdir.

Funeral Diner grubunu benim için Funeral Diner yapan özelliği müziklerindeki samimi ruhtur. Ve bence bu olay screamo denilen müzik turunun temel taşlarından biridir, bir screamo grubunun kaydında cillop gitar soundlari, bolca efektler değil de pata küte pata küte davul gitar partisyonları ve bolca gurultu olmalıdır. Özellikle bu dediğim olayı grubun vidyolarinda görebiliyoruz. Hele bir Paris konserlerinde çekilmiş "Yeah, You Remember That!" adli şarkılarının vidyosu var ki her izlediğimde şaha kalkarım, önüme gelene çarparım.

Grubun niye dağıldığına gelince, eskiden davulcu Matthew Bajda ile mailleşmelerimden anladığım kadarıyla elemanlar gruba artik yeterince vakit ayıramıyorlardı. Yaş ilerledikçe, sorumluluk arttıkça ve para kazanmak gerektikçe bazı şeyleri yapamıyorsunuz. Grubun dağıldığını gördüğümde inanamamıştım. Çoğu kişi de zaten benim gibi "nasıl yaa?!" tepkisi vermişti. Artik onların eski şarkılarını dinleyip nostalji yaparak vakit geçiriyorum. Kesinlikle en sevdiğim 5 gruptan biri. Kesinlikle hiçbir zaman sıkılmadan dinleyeceğim bir grup.

Biliyorsunuz, çok muhabbeti geçer, Diy, Real emo, Real hardcore, Real screamo vs. vs. Yani ne diy değildir, ne diy’a aittir. Gerçek hardcore nedir, bu nasıl emo, screamo mtv müziği değil mi gibi. İşte bu konularda cevap ararken yegâne kılavuzunuz Funeral Diner olabilir. Çok iyi kılavuzluk eder, hiç şaşırtmaz. Alin size bu konuyla ilgili saka gibi bir yorum: (salatalıkların yetiştiği bir forumdan alınmıştır)

"anti emo değil anti homo, adam gibi müzik yaptılar da karşı çıkan mı oldu ? En ufak bir maddi sıkıntı çekmemiş sonradan görme gösteriş budalası -15 yas grubuna hitap eden müziktir emo, isin garibi en boktan türden bile en az bi tane adam gibi grup çıkar, bunların alayı gay dinlemeyin dinletmeyin arkadaşım yolda yürürken dövdüğüm ibneler az değildir. Pop punk meselesine gelirsek zaten bahsi geçen grupların %90i isin verilen mesajında, müziğinde değil şekilciliğindedir, kari kaldırma politikalarıdır bunlar. Evet, sağlam gruplarda vardır hakkini yememek lazım ama kurunun yanında yasta yanar, eylülde nofx konserine gidin bakalım kaç tane velet kaç tane ciddi ciddi serseri göreceksiniz. 2 bira içtim pank oldum muhaha diye gezen bebeler az mı söyleyin allah askına, masa örtüsü gibi bebeler değil, harbici pank istiyoruz."

Yazımı burada bitirirken sizlere "Two Houses" sarkisini armagan ediyorum. / Onur

www.funeraldiner.com
www.myspace.com/funeraldiner