10 Mayıs 2008 Cumartesi

Arastirma Konusu: Norvec Scene

Lafi fazla uzun etmek istemiyorum, direk konuya daliyorum.
Sizlere bu sayi Norvecli gruplardan bahsedecegim.
Dilerim begendiginiz gruplar listesine asagida tanittigim
gruplardan bazilari girebilir.
Dilegim gercek olsun kuyuya bozuk para atayim o zaman.
Keh keh :)


Angora Static



Bir laf vardir hani. "Sen, Angora Static'e kurban ol be diye."
Evet, oyle bir laf yok ama bu gruba kurban olmanizda sakinca goremiyorum.
Degisik sound diye bir tabir vardir ya, o tabiri aynen bu grup icin
kullanabiliriz. Ben Jr. Ewing sounduna benzetiyorum biraz.
Acaba kayitlari ayni studyoda mi yapmislar? Hmmm... Grubu en cok
benzetebilecegim grup ise Sonic Youth. Herneyse
Angora Static, cogu iyi grup gibi dagilmis bir grup.
Ama dagilmasina ragmen her bayram mezarina gidip dua okunulasi bir grup.

2005 sonunda Wild Zero Records grubun full-length'ini basti.
Grup ayni zamanda Norvecli Lilac Sky Records ile de calisti.
Angora Static, Avrupa'yi iki kere Kaospilot ile bir kere
The Bird Are Spies, They Report to Trees grubuyla olmak uzere
uc kere turladi. Ayrica grubun 3 kisilik bir grup oldugunu
eklemek istiyorum. Pek fazla bilinmemelerinin nedeni sanirim
bir 7inch bir split bir de full-lengthlerinden baska
hicbir release basmamis olmalari. Gelin gorun ki iclerinde
cok guzel eserler barindirinca unutulmasi mumkun olmuyor.

Dinleyeni esir alacak, delirtecek bir muzikleri yok. Ilk dinleyiste.
Bakin ilk dinleyiste dedim. Tipki Cursive gibi. Hazmedilmesi
zor bir grup olan Angora Static grubunu gurultulu emo kayitlarini
sizlerin zevkine birakiyorum. Ama nasil desem. (Yazmayi beceremiyorum bariz)
Bazi sarkilarin bazi bazi kisimlari var ki boyle derin bir ic cekmeme
sebep oluyorlar. Ne bicim kisimlar oyle. Tam sakat emo. Cok leziz...

Yaziyi sonlandirmadan once bir sey eklemek istiyorum.
Grubun myspace sitelerinde bir klip calismasi var.
Klibin yapildigi sarki harika bir enstrumental calisma. Klip de cok hos.
Tavsiye ediyorum tekrar tekrar.
www.myspace.com/angoras



Manhattan Skyline




Kotu bir grup degil, "sakat" ve "teknik" ve "complicated" muzikten
hoslananlar icin iyi bir secim olabilir. Hatta ne olabiliri, olur.
Dillinger Escape Plan, Coalesce tarzi gruplarin Norvec temsilcisi. Mathcore
diyelim biz ona.

Ama bence muziklerinde duygu barindirmiyorlar. Tarzim degil diyeyim fakat
turun takipcilerinin mutlaka sevecegi bir grup. Bir de logolari cok komik.
Mayhem ile dalga geciyorlar sanirim hehe... Ilerleyen aylarda
ilk full-lengthleri ile karsimiza cikacaklar. Ciksinlar.
www.myspace.com/manhat



Dominic



2002'de kaydettikleri ilk demosuyla camiaya giris yaptilar.
Fransiz screamo grubu The Third Memory ile split cikaracaklar ya da cikardilar.
Ilk LP'leri yakin vakitte piyasaya cikti. Saglam, karakterli
bir indie etkilesimli screamo icra etmekteler. Bu grubun
ismini cok duymaya basladim. Ben simdilik Dominic grubunu
bagrima basamadim. Arada "hmm.. bak bu sarki guzelmis" dedirten
cumleler kurduruyorlar ama benim icin ilk onbire girmeleri
su an olasi degil.
www.myspace.com/dominicdgb



The birds are spies, they report to trees



Norvec'ten baska bir screamo grubu. Ben pek begenmedim, bizim Alper
bana vaktinde mp3lerinin oldugu bir CD vermisti.
Grubun adi guzel, kabul ama muzigini ben pek tutmadim.
Siz tutarsaniz o baska. Alakali link de bulamadim.
Tutmayi bilen bulmayi da bilir. Adi gecmesi gerekiyordu bu yazida,
gecti, iliskimiz bitmistir.



Snoras



Anomalie Records firmasi Snoras grubunun ilk albumu basti.
Hayirli ugurlu olsun Norvec emo-hardcore camiasina.
E tabi diplomatik konusmak lazim bazen. Kolay degil bu isler.
Snoras grubu icin olumlu konusacagim. Yukaridan oyle emir geldi.
Yok canim, inanmayin ya.

Snoras ovgulere layik bir grup.
Benim gibi her onune gelene screamo diyen bir adam icin
"screamo" sinifina girecek bir grup ve de cok guzel atraksiyonlar
var muziklerinde. Dominic grubuna benzer bir yapilari var.
Indie havasi tasiyan sarkilarin ustune scream tarzi vokaller.
Websitelerine girmenizi oneririm.
www.snoras.org


Catena Collapse



Catena Collapse, The Birds Are Spies ve Dominic
gruplarinin ortak elemanlar barindirdigini soylemeliyim.
Adamlar uretiyor, guzel bir scene olusturmuslar. Biz de burada
Turkiye'den yorum yapiyoruz. Hepsinin ellerine saglik.

La Quiete ve Sinaola splitlerini yayinlayan grup son olarak
4 sarkilik bir 12 inch cikardi. Dischord soundunu seven insanlarin
sevecegini umdugum bir grup. Ben cok meraklisi degilim Dischord'un.
Az merak var tabii. Lafi gevelemeyeyim, bagrima basmadigim bir gruptur
kendileri. Gelmeyin ustume.


Kaospilot



Norvec'ten son zamanlarda cikmis en iyi grup. Muthis bir enerileri var.
Kayitlardan anladigimiz ve videolardan gordugumuz kadariyla
bu enerilerini dinleyiciye harika bir sekilde aktariyorlar.
Ben 2005 yazinda Kaospilot grubunun self titled albumunden o kadar
cok etkilendim ki Noisy Sins'in baslangicinda bu adamlarin yaptigi
besteler gibi besteler yapmaya calisirdim yedi yirmidort. "Akathisia" sarkilarini
tek gecerim. Cok cok cok iyi sarkilari var, kabul ama bir "Akathisia"
sarkisinin benim ustumde yarattigi duygulari digerleri bu kadar
siddetli uyandiramiyor. Etiket aletim olsa ustune yuz kere "Sakat Emo"
veya " Pata Kute Emo" basardim.

Ani kalkislar, ani hiz kesmeler,
dipten gelen melodiler. Vay anam vay. Sagdan ortalar, soldan verkaclar.
Benim bildigim dinleyici bu golu kesin yer.

Amma velakin son cikardiklari EP'nin sounduyla self titled albumun soundunu
kiyasladigimda albumu tercih ederim. Bana daha kirli, daha duygulu
bir kayit gibi gelmistir hep. Atmosferi daha samimi bence.
Kaospilot'un efsanevi firma Level Plane grubu oldugunu soylemis miydim?
Neyse, soylemis oldum. O zaman neyi ogrendik?
Level Plane'den cikmis hersey guzeldir. Screamo firmalarini taniyalim
dersi 1. (ama artik guzel degildir. sasirtmacali soru)

www.myspace.com/kosepilot



Norvec'ten cikmis diger guzel gruplar

Life But How To Live It: Ebullition'dan releaseleri cikmis emekli bir grup.
Punk-Indie-Hardcore arasi bir turleri var. Eh iste...


The First Cut: Benim toplistemden hicbirzaman dusmeyecek harika bir emo-indie grubu.
Yine emekliye ayrilmis baska bir grup. Bence Avrupa'dan cikmis en iyi emo grubu
diyerek bombayi patlatirim. Eski adi The Crash.


Infidels Forever: Planes Mistaken For Stars, Leatherface sevenlerin begenebilecegi bir grup.


The Union Policy: Eski adi Milemarker idi sanirim. Emekliye ayrilmis cok cok klas
baska bir grup daha.

Jr.Ewing: Evet, emekli sendromu devam ediyor. Kaotik,indie tabanli emo.

She's Lost Control: Ozel bir grup. Ve tabii ki emekli.

Kings Of Convenience: Soze gerek yok.


Norvecli bir iki muzik firmasi adresi

Mass-Kina Records: http://www.mas-kinarecordings.com/

Lilac Sky Records: http://www.lilasky.com/

Anomalie Records: www.anomalierecs.com